منابع جامع تاسیسات

در این وبلاگ درباره منابع مختلف خدمات دهی و آموزش تاسیسات ساختمانی صحبت خواهیم کرد.

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

لوله بازکنی باغ فردوس تهران

برای خدمت رسانی لوله بازکنی باغ فردوس تهران فقط کافیست با ما تماس بگیرید. ما به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته در کل روز سال در خدمت رسانی به شما تلاش می کنیم. ما به شما این اطمینان را می دهیم که قبل از کار برای شما مشاوره کاملی می گذاریم و می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و سوالات خود را به صورت تلفنی بپرسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم صادقی

گونه های لوله‌های ساختمانی

منظور از گونه های لوله کشی ساختمان درین بخش گونه های بخش‌های تأسیساتی ساختمان است که از لوله‌کشی‌های متعدد به کار گیری می نماید .

 

در هر قسمت از ساختمان از لوله‌های مخصوصی که مطابق با کالا مایحتاج به عبارتی بخش باشد به کار گیری می شود . 

 

لوله کشی شوفاژ و پکیج : 
جهت لوله کشی شوفاژ و پکیج حتماً از لوله‌های پلاستیکی به کار گیری فرمایید . 


توجه داشته باشید نکته قابل توجه به کارگیری از لوله پلاستیکی برای شوفاژ و پکیج را هیچ‌گاه فراموش نکنید . 


به جهت فشار بالای آب و همینطور گرمای دوچندان احتمال دارد لوله فلزی مبتلا آسیب‌هایی نیز زیرا خوردگی و زنگ زدگی شود . 


همینطور پیشنهاد ما برای شما این است که شیر رادیاتورهای فولادی خویش را از مدل سکو بندی که روی آن درنظرگرفته شده شده‌است هم استعمال فرمائید . 


نکته بعدی که بایستی در لوله کشی ساختمان به آن توجه فرمایید این است که حتماً جهت رادیاتورهایی که دارنده پره‌های بسیار و سنگین‌تر می باشند از بست های رادیاتور با فاصله‌های کمتر و تعداد بیشتری به کار گیری فرمائید . 


لوله کشی آب گرم و سرد 
همانگونه که می دانید در ساختمان‌های بزرگ‌تر و یک‌سری واحدی که امروزه در شهرها به فراوانی چشم می گردد , معمولاً در لوله کشی ساختمان یک یا این که تعدادی مسیر جهت بالا رفتن لوله ساختمانی آب در حیث گرفته میشود . 


هر کدام از لوله‌های بالارونده بایستی در اولِ مسیر خویش دارنده یک شیر فلکه انقطاع دستی باشند . 


همینطور توجه داشته باشید لوله انشعاب در طبقات هم بایستی مجهز به یک شیر فلکه جدا و وصل جهت همگی لوله‌های سرد و گرم مصرفی مو جود در ساختمان باشد .


بعداز رعایت نکاتی که اسم بردیم توزیع آب سرد و گرم مصرفی در طبقات و واحدهای جدا به طور بدون نقص و فارغ از خلل و همینطور همانند لوله کشی ساختمان سابق انجام خواهد شد . 

 

به هیچ وجه نباید در لوله کشی شوفاژ و پکیج از لوله‌های فلزی استفاده نمود . لوله‌های فلزی مقاوت مضاعف پائینی در قبال خوردگی و فشار دارا هستند . این مهمترین نکته در لوله‌کشی شوفاژ و پکیج است . 


2 . لوله کشی فاضلاب 
جهت لوله کشی آب و فاضلاب شما می بایست نخست تعدادی نکات را رعایت کرده و بعد از آن مبادرت به لوله کشی ساختمان نمایید . همین نکات را برای لوله کشی آب باران هم می توانید به کار گیری فرمائید . به‌دنبال نکاتی که می بایست رعایت شود را شرح می دهیم : 

شما مکلف می‌باشید یک کف شو در بالکن و تراس‌هایی مسقف یا این که سوای سقف نصب فرمائید . 
شما مکلف می‌باشید در محل نصب پمپ ها و مخازن آب ساختمان خویش یک کف شو نصب نمایید . 
نصب گریل با کف شو در همه رمپ‌های منتهی به فضای آزاد ساختمان یک فرمان مضاعف لازم است . 
شما حق اتصال بی واسطه کف شو اتاق‌های سیستم سرمایش , ایرواشر و هواساز را به کانال فاضلاب شهری ندارید . 
اتصال فاضلاب آشپزخانه واحدها به فاضلاب سرویس‌ها شدیداً ممنوع است . تنها درصورتی مجاز است که ونت مطلوب برای رایزر را اجرا کرده باشید . 
شما مکلف میباشید یک روزنه تماشا استاندارد در محلی مطلوب برای همه خطوط اساسی فاضلاب و آب باران ساختمان که از وضعیت عمودی به افقی تغییر و تحول کرده‌اند نصب نمایید . 
جهت خودداری از هرگونه پس‌زدگی بوی نامطبوع فاضلاب , برای چاه‌های جذبی باطن ساختمان که آب باران مستقیماً در آن تخلیه نمی شود , حتماً یک ونت تعبیه نمایید . 


3 . لوله کشی گاز 
جهت لوله کشی گاز در ساختمان خویش هم مکلف می‌باشید چندین نکات را در حیث گرفته و اجرا نمائید . با ما ملازم باشید تا درین بخش نکاتی که بایستی رعایت فرمایید را برایتان شرح دهیم : 

درصورتی که در ساختمان مسکونی شما قطر لوله گاز بیش تر از قطر استاندارد لوله‌های گاز درنظرگرفته شده شده‌است , این لوله‌ها دقیقاً مثل لوله‌هایی با قطر کمتر می بایست برش داده شود . 
شما مکلف میباشید یک شیر قفلی در اولِ لوله‌کشی ساختمان خویش نصب فرمایید . 
بعد از انجام لوله‌کشی بدون نقص در عبور لوله گاز ساختمان از چهارچوب درب‌های جان دار که با فساد فریم انجام یافته یا این که می گیرد , مکلف می باشید همه اقدامات اضطراری جهت استحکام چهارچوب درب را انجام دهید . 
حداکثر ارتفاع لوله حیاتی گاز شما می بایست از علمک تا کنتور 25 متر باشد . 


لوله کشی ساختمان 

از اجرای لوله به شکل بارفیکسی به شدت خودداری کنید . 
لوله پس از کنتور شما به هیچعنوان نباید خارج ملک قرار گرفته باشد . 
جهت عبور لوله از دیوارهای باربر با غلاف فلزی بایستی دو سایز فراتر از لوله‌ها اجرا شده و همینطور فضای دربین لوله و غلاف را با مواد عایقی همانند قیر مالامال فرمایید . 
بایستی نصب شیر اساسی روی رایزر زیر رونده صورت پذیرد . 
تعداد اتصالات پشت سرهم هیچ زمان نباید از عدد 2 گذر نماید . 
لوله رابط دربین علمک تا کنتور بایستی به حالت روکار نصب شده باشد . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم صادقی

نحوه نصب کلید کولر آبی و سیم کشی کولر

نحوه نصب کلید کولر آبی

برای نصب کلید کولر آبی بهترین فرد و یک کارشناس و متخصص برق کشی ساختمان یا نصاب کولر آبی را بیاورید تا مشکلتان را حل و یا وسیله منزلتان را راه اندازی کند. در هر صورت به منظور آشنایی شما با موضوع نصب کلید کولر آبی در ادامه توضیحاتی را برای شما خواهیم داد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم صادقی