مشکلات ناشی از کیفیت بد لوله های آب

گاهی اوقات به خاطر شرایط آب و هوایی و گاهی اوقات به خاطر مصالح نادرستی که در اسکلت ساختمان استفاده شده است رطوبت و نم ناشی از آب و یا هوا به راحتی به دیوارهای خانه نفوذ می‌کند و خسارت‌های جبران ناپذیری را به بار می‌آورد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که معماران هنگام ساخت اسکلت دیوارهای خانه باید به آن توجه کنند استفاده از مصالح سبک و در عین حال عایق حرارت، صوت و رطوبت است. علاوه بر این موقعیت مکانی خانه نیز بسیار مهم است.

یکی از دلایل نم و رطوبت در دیوار مربوط به محیط مرطوب و فضای رطوبتی داخل منزل می شود. در برخی از موارد عدم رعایت مسائل جزئی می تواند رطوبت محیط را افزایش دهد و موجب پوسته شدن و نم دیوارها بشود برای مثال:


خشک کردن لباس در داخل خانه: سیستم خشک کردن لباس ها باید به گونه ای باشد که لباس خیس مدت زیادی در محیط باقی نماند.


 بسته بودن منافذ و پنجره ها : باز کردن پنجره ها به مدت روزانه ۱۵ دقیقه می تواند رطوبت اضافی محیط را از بین ببرد.


شستشوی غیر صحیح دیوار: بسیاری از افراد با استفاده از آب زیاد اقدام به شستشوی دیوار می کنند. شستشوی مداوم و استفاده از شوینده های قوی موجب نم دیوار و از بین رفتن رنگ دیوار خواهد شد. برای شستشوی دیوارها باید بدون استفاده از آب، تنها با پارچه مرطوب اقدام به رفع گرد و غبار از روی دیوار کرد.


رفع نم سقف ساختمان در صورت خرابی عایق، عایق بندی بد و یا عدم عایق کاری و یا شکسته شدن و ترک خوردن ایزوگام


هر چند بسیاری از دوستان تصور می کنند که این مشکل تنها در خانه هایی به وجود می آید که سقف آنها پشت بام باشد اما باید یادآور شد که در خانه های با چندین طبقه روی سر آنها هم این مشکل دیده می شود.


در زمان ساختمان سازی باید در مناطقی مانند حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی با استفاده از قیر و یا ایزوگام و یا نوع دیگری از عایق ها کار عایق بندی صورت گرفته باشد. اگر این اتفاق نیوفتاده باشد با هر گونه شستشو و ریختن آب در این محیط ها ممکن است آب از بین درزهای کاشی و سرامیک کم کم عبور کند و به طبقه پایین نم بدهد. بخصوص اگر آب ریزی زیاد باشد.


دیده شدن آثار نم و رطوبت و تخریبهای حاصل از آن در ساختمان از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه میشوند و برطرف کردن آن نیاز به تخصص و تجربه دارد خدمات ما برای رفع نم و رطوبت در ساختمان شامل موارد زیر است :



  • تشخیص دقیق و قطعی علت نم و رطوبت در ساختمان(دیوارها،سقف،کف و راه پله)
  • تشخیص ترکیدگی لوله آب با دستگاه بدون تخریب
  • تشخیص ترکیدگی و نشت یابی لوله های فاضلاب با دستگاه بدون تخریب
  • انجام قیرگونی کف حمام و سرویسها با بالاترین دقت و کیفیت
  • تعمیر و رفع نشتی لوله های آب و فاضلاب و رفع نم و رطوبت و آثار آن در نقاط مختلف ساختمان
  • انجام نقاشی ساختمان برای از بین بردن آثار نم و لکه گیری گچ بصورت جزئی و کلی
  • رفع نم و نشتی لوله های شوفاژ و پکیج
  • انجام صفر تا صد امور مربوط به بازسازی نقاط آسیب دیده از قبیل کف سازی کاشی کاری و سرامیک کاری



مراحل کار عایق کاری سرویس بهداشتی:

1 – بررسی دقیق محل نم و پیدا کردن درز نم

2 – تخریب با کمترین نخاله و با دقت بالا جهت آسیب نزدن به سیستم لوله کشی داخلی سرویس بهداشتی

3 – سیمان کاری : یک لایه سیمان قبل از قیرگونی اجرا میشود.

4 – قیرگونی دولایه و در جهت های مختلف: این مرحله بسیار حساس می باشد. و دقت ما و تجربه و مهارت استادکاران ما در این مرحله باعث شده که ما عایق کاری را گارانتی کنیم. قیرگونی سرویس بهداشتی بسیار بهتر از ایزوگام می باشد. چون تمام درزها را بخوبی میپوشاند و عمر بالایی دارد. البته اگر شما تمایل به ایزوگام سرویس بهداشتی داشته باشید ما انجام میدهیم. با اینکه قیمت قیرگونی بسیار بالاتر می باشد و زمان بیشتری از ما میگیرد اما نتیجه کار خوب و رضایت مشتری برای ما الوبت بالاتری دارد.

5 – اجرای لوله کشی آب : در این مرحله لوله کشی آب سرد و گرم انجام میشود. مفاصل بخوبی وصل میشود و هیچ گونه امکان نشتی نخواهد داشت.

6 – کاشی کاری حمام : در این مرحله کاشی کاری و سرامیک سرویس بهداشتی انجام میشود. و دقت میکنیم تا شیب استاندارد رعایت شود.

7 – نخاله ها جمع آوری شده و نظافت انجام میشود و آماده تحویل به شما.


عوارض و تاثیرات منفی نم و رطوبت در خانه

در اینجا فقط به چند مورد اشاره کردیم:

مگس ها

بوی بد

باکتری ها و قارچ ها

کپک روی دیوارها و گوشه ها

وخامت اموال و موارد دیگر


نم دیوار در اثر ترکیدن لوله‌های آب:

همانطور که می‌دانید امروزه بسیاری از تاسیسات مربوط به لوله کشی آب از داخل دیوار رد می‌شود تا ظاهر دیوار زیبا باقی بماند. گاهی اوقات در اثر گذشت سال‌های طولانی و با وجود رطوبت بیش از حد در اطراف لوله، لوله دچار نشت می‌شود و یا می‌ترکد که در این صورت بدترین نوع نم بر روی دیوار رخ می‌دهد و پوسته اصلی دیوار نسبت به این حجم از رطوبت سریعا واکنش نشان داده و پوسته پوسته می‌شود و ترک بر می‌دارد. 



اشکال در عایق کاری ساختمان و نم

وجود اشکال و خرابی در ایزوگام سقف ساختمان، عایق توالت، قیرگونی حمام و عایق بندی آشپزخانه علت ایجاد نم و رطوبت در بسیاری از ساختمان ها می باشد. در این موارد بازسازی و نوسازی عایق بندی و قیرگونی، مشکل را برای همیشه برطرف می کند. قبل از هر اقدامی از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید تا علت اصلی و محل دقیق نشتی مشخص شود.



ترکیدگی و نشتی آب ساختمان

یکی از دلایل شایع نشتی سقف ساختمان ایجاد ترک و یا نشتی آب از لوله کشی آب گرم و سرد خانه است. این موضوع بخصوص از لوله های قدیمی و یا گالوانیزه بیشتر دیده می شود و دلیل آن هم این است که بعد از مدتی این لوله ها دچار پوسیدگی و گرفتگی می شوند.


اگر لوله کشی آب ساختمان ترک بردارد و این ترک در کف ساختمان باشد عمدتا نشانه های آن در طبقه پایین ظاهر می شود. معمولا در صورت ترکیدگی لوله آب این نشتی به سرعت انتشار پیدا می کند و بزرگ می شود. اما اگر به خوبی دقت کنید در خود ساختمان هم با تغییر رنگ کاشی و یا سرامیک به خوبی مشخص می شود که لوله آب ترکیدگی دارد.


اما اگر لایه نشتی و یا داغی آب در طبقه پایین مشخص شد و به آرامی در حال گسترش بود این نشان می دهد که لوله کشی آب در این قسمت نشتی کمی دارد. یعنی در حد چکه چکه آب از یکی از اتصالات و یا بدنه لوله نشت پیدا کرده است.


مشکلات ناشی از کیفیت بد لوله های آب