از این رو امروزه از عایقهای پلیمری چه عایقهای رطوبتی دو جزیی و چه عایقهای تک جزیی با اسم عایق نانو یاد میشود . 

 

همانگونه که می دانید به کار گیری از عایقهای رطوبتی پلیمری به جای سیستمهای کهن آببندی مانند قیرگونی و یا این که عایق رطوبتی پیش ساخته مانند ایزوگام و ژئوممبران به علت مزیتهایی که‌این عایقهای رطوبتی پلیمری دارا‌هستند در درحال حاضر گسنرش است .

 

لذا علی رغم وجود مقاله‌ها متعدد راجع‌به نکات اجرایی عایقهای رطوبتی , برای شناخت بیش تر مخاطبین با طرز به کارگیری از این دست از تولیدها آببندی نوین گزینه به کار گیری در صنعت ساختمان موردها ذیل شرح داده میشود . 

 

 

آزمایش عایق رطوبتی پلیمری 
به طور معمول همگی عایقهای رطوبتی پلیمری چه عایقهای تک جزیی بر اساس رزین و یا این که عایقهای پلیمری اساس سیمانی به راحتی با ساخت یک غشای آببند , بضاعت آببندی تمام قسمتهای بنا را دارا هستند . 

به گویش معمولی تر شما با ایک تست معمولی می توانید این قضیه را آزمون فرمائید . شما می توانید یک حوضچه سیمانی کوچک با بلوک سیمانی و یا این که خشت بسازید و بعد از آن با اجرای یک لایه از این عایقهای رطوبتی را داخل این حوضچه سیمانی سعی آببندی عیق رطوبتی را آزمایش فرمایید . 

 


چرا در بعضی پروژه ها با اجرای یک یا این که یک‌سری لایه عایق پلیمری گشوده نیز اختلال نشتی در قسمتهایی از بنا بازدید میشود؟ 

غالبا در چنین مواقعی سازندگان به‌این تامل می‌افتند که به کارگیری از عایق نانو به جای ایزوگام و قیرگونی از ابتدا نیز خطا بوده است . ولیکن پیشنهاد می‌کنم با مطالعه موردها ذیل با داده ها کاملنر نسبت به گزینش دسته عایق رطوبتی مایحتاج جهت بنا ی خویش مبادرت کنید . 

 


اشکالات آببندی در عایق پلیمری 

این احتمال که شما با اجرای عایقهای رطوبتی مثل ایزوگام و یا این که اجرای قیرگونی نیز در گیر اشکالات آببندی در بنا گردید موجود است البته از آنجایی که مدتهاست از عایقهای رطوبتی اساس قیری استعمال میشود در اکثر موردها انواع آببندی متوجه اجراکننده و یا این که نصاب ایزوگام و قیرگونی میشود و خیر خویش عایق رطوبتی . پس خوبتر است در هنگام اجرای عایقهای رطوبتی پلیمری نیز درباره ی رعایت نکات اجرایی این عایقهای رطوبتی مبادرت واجب صورت بپذیرد . 

 

در طول اجرای گونه های عایقهای رطوبتی منزه بودن زیرکار یک کدام از نکات شایان توجه است . در‌صورتی‌که که زیرکار گرد و خاک و هرگونه آلودگی باشد , به طبع عایق رطوبتی پلیمری به نیکی بر روی بنا نچسبیده و قابلیت قطع شدن عایق از ذیل کار و در نتیجه اشکال آببندی بالا می‌رود . 


یک عدد دیگر از نکات کلیدی اجرایی عایقهای رطوبتی اجرای عایق رطوبتی بر روی بنا هایی است که احتمال دارد در اثر نشست و یا این که عدم ایستادگی کافی مبتلا ترک خوردگی شوند . روشن است بعداز ساخت ترک بر روی بنا قابلیت و امکان انتقال ترک به عایق رطوبتی موجود است . 


ولی در چنین قوانینی میتوان با به کارگیری از تیشوی فایبرگلاس جهت تقویت ایستادگی کششی عایق نانو طبق راهبرد مو جود در کاتالوگ عایق رطوبتی مبادرت نمود . اما بعضا از عایقهای رطوبتی پلیمری مثل عایق ژیکابام به جهت اینکه تنها یک عایق پلیمری مبنا سیمانی می باشد به هیچ وجه خاصیت انعطاف پذیری ندارند . 

 


چاره آببندی با عایق نانو 
صرف حیث از اینکه احتمالا در بعضا موردها به تدریج چشم شود که یک عایق رطوبتی به طور تقلبی ساخت شده و یا این که جمعی از اسم و مارک یک کمپانی دارای اعتبار جهت هدف ها سودجویانه خویش سوء به کار گیری کرده باشند و یک متاع بی کیفیت را تحت عنوان یک عایق رطوبتی به مشتری عرضه کرده باشند . 

موردها فوق معمول ترین مشکلاتی است که احتمال دارد در هنگام به کارگیری از یک عایق رطوبتی پلیمری پیش آید . لذا رعایت ظریف راهبرد اجرایی عایق رطوبتی درج شده در کاتالوگ کالا و به کارگیری از محصول ها موسسات دارای اعتبار در‌این حوزه می تواند سبب به عدم روی دادن چنین پیشامدهایی باشد .