این شرکت آمریکایی قصد دارد با معرفی نسل پنجم فناوری شارژ سریع ، دوباره به عنوان بهترین انتخاب فناوری شناخته شود.

از آنجا که تفاوت بین قابلیت های شارژ سریع نسل چهارم و پنجم از کوالکام بسیار زیاد است ، سرعت شارژ باتری در این مدل جدید به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با استفاده از این فن آوری 100W ، باتری 10٪ خنک می ماند و دستگاه 70٪ در کارآیی کارایی بیشتری دارد.

طبق آزمایشات کوالکام ، با استفاده از این فناوری ، باتری 4500 میلی آمپر ساعت در 5 دقیقه می تواند از 0 تا 50٪ شارژ کند. شارژ کامل حدود 15 دقیقه طول خواهد کشید. این کار با جابجایی به شارژ دوگانه امکان پذیر است ، که در واقع باتری را به دو بخش 2250 میلی آمپر ساعت تقسیم می کند که برای افزایش ولتاژ به صورت سری متصل هستند. این فناوری همچنین از شارژ سه گانه پشتیبانی می کند.

شارژرهای این فناوری برای تولید ولتاژ بین 3.3 تا 20 ولت و 3.3 یا 5 آمپر لازم است. شارژ سریع 5 به سیستم انتقال USB PPS متکی است ، اما از فناوری های نسل دوم نسل دوم و فراتر از آن نیز پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، دستگاه های مبتنی بر USB PD و همچنین محصولات اپل (آیفون 7 و بالاتر) کاملاً سازگار خواهند بود.

کوالکام ادعا می کند که سیستم جدید آن از نظر انتقال انرژی نسبت به نسل های قبلی ایمن تر است. در حقیقت ، فناوری Quick Charge 5 دارای هشت لایه محافظت از ولتاژ ، سه لایه محافظت عمومی ، سه لایه محافظت از گرما و سه محافظ زمان است همچنین در برابر نوسانات برق ایمن است و ولتاژ تا 25 ولت افزایش می یابد.

علاوه بر این ، تراشه های کنترل شارژ موجود در تلفن های هوشمند ، بدون اطمینان از اتصال به شارژر ، امنیت دستگاه را تضمین نمی کنند. در این روش ، فناوری به طور خودکار قابلیت ها و ظرفیت هایی را که یک شارژر می تواند در هنگام نظارت بر دمای باتری ، انرژی مناسب و ایمن را تأمین کند ، تشخیص می دهد.

کوالکام ادعا می کند از فناوری Quick Charge 5 در تلفن های هوشمند استفاده می شود که در سه ماهه سوم سال جاری راه اندازی می شود. در حال حاضر ، تراشه های Snapdragon 865 و 865 Plus از فناوری شارژ مربوطه پشتیبانی می کنند ، اگرچه این بدان معنا نیست که تلفن های فعلی موجود در بازار به این ویژگی مجهز هستند. زیرا لازم است تراشه مخصوص این فناوری را در تلفن های همراه نصب کنید.