ارتقاء ایمنی بدن
بدن ما علاوه بر این مواد مفید , به پروبیوتیک ها نیز نیاز داراست . پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی میباشند که در بعضا غذاها یافت میشوند و به تعادل فلور ارگانیک  در دستگاه گوارش امداد می نمایند . آنان بخشی از مواد مفید به شمار نمی‌روند ولی مضاعف مفیدند .

بادام

می توانید بادام را به راحتی در هر مغازه‌ی خواربارفروشی پیدا فرمایید . بادام تحت عنوان میان‌وعده‌‌ای سلامت فراوان خوب است و می‌توان آن را با اشکال سالاد یا این که ماست مصرف کرد . بادام سرشار از ویتامین E است و می تواند تحت عنوان آنتی اکسیدان در تن فعالیت نماید . بادام آهن و پروتئین متعددی دارااست و به تقویت سیستم ایمنی تن امداد میکند .

آووکادو مثل روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و منشا فراوان نیکی از ویتامین E , ویتامین سی , آهن و روی است . میتوانید تکه‌های آووکادو را در سالاد بریزید یا این که این‌که آن را به طور گواکامولی میل نمایید

انبه

انبه در قبلی به‌راحتی در همه‌ی فروشگاه‌های خواروبارفروشی پیدا نمیشد ولی امروزه نیز به شکل جدید و نیز به طور یخ زده در اکثر فروشگاه‌ها وجود دارد . این میوه سرشار از ویتامین‌هایی نظیر A و C است و به اندازه قابل‌توجهی ویتامین E دارااست .

مرکبات

یک کدام از ویتامین‌های مهمی که تمامی ما به‌محض آنفولا‌نزا به آن متوسل می‌شویم ویتامین C است . این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی تن یاری مینماید . در ظاهر این ویتامین با ارتقا ایجاد گلبول‌های سپید خون به سیستم ایمنی امداد مینماید با عفونت جنگ نمایند . مرکبات سرشار از ویتامین C میباشند .

کلم‌بروکلی

یک فنجان کلم بروکلی نپخته خردشده نسبتاً نیاز روزانه‌ی تن را به میزان ویتامین C که برای تقویت سیستم ایمنی تن ضروری است , تأمین میکند . در واقع ویتامین C برای یاری به تشکیل پادتن‌ها در تن واجب است . کلم‌بروکلی منشا زیاد خوب از ویتامین آ و آهن گیاهی است که آن ها هم مثل ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی تن مفیدند .

کلم پیچ یکی صیفیجات خانواده‌ی کروسیفروس است که مشتمل بر گل کلم , آروگولا ( شابانک ) و کلم‌بروکلی است . کلم‌پیچ سرشار از مواد پرخاصیت اعم از ویتامین A است که برای تندرست پوست و غشاهای مخاطی از اهمیت متعددی برخوردار‌است . کلم‌پیچ همینطور سرشار از ویتامین C و E , آهن و روی است .