روشن نشدن خنک کننده

علت روشن نشدن خنک کننده به‌احتمال بسیار نرسیدن جریان برق به موتور است . احتمال دارد فیوز جدا یا این که خراب‌شده باشد . با امداد یک فازمتر محل ورود و خروجی سیم فاز را به فیوز محاسبه نمائید . در حالتی‌که فاز از فیوز بیرون نمیشود به‌این مفهوم است که فیوز خراب‌شده و بایستی تعویض شود .

جریان هوای ضعیف یا این که فقدان جریان هوا

هنگامی‌که سیستم سرمایش آبی شما جریان هوای ضعیفی را خارج می دهد یا این که اصولاً هوایی از آن بیرون نمیشود واجب است سیستم برق‌رسانی خنک کننده را تحلیل نمایید . مشاهده کنید کلیدها و فیوزهای برق سیستم سرمایش راز جای خودش است یا این که از محل حساس آن قطع شده‌است . درصورتی که نقص‌ در‌این منطقه بود می توانید فیوزها را عوض فرمائید و مدار الکتریکی سیستم سرمایش را از جدید به رویکرد بی اندازید .

سرد نبودن باد سیستم سرمایش

درصورتی که سیستم سرمایش شما هوای سرد خارج نمی‌دهد به‌احتمال مضاعف خلل از سیستم آب‌رسانی آن است . در صورتی‌که پوشال‌های خنک کننده به حد کافی تر نباشند کولرآبی نمی‌تواند هوای خنک خارج بدهد . پوشال‌ها را تحلیل نمائید و ملاحظه کنید آیا به حد کافی آب را داخل خویش نگه می‌دارند یا این که نه . در صورتیکه پوشال‌های سیستم سرمایش هنوز جدید می‌باشند و به‌خوبی کار مینمایند ضروری است پمپ آب را محاسبه فرمائید . احتمال دارد موادی لوله‌های پمپ را مسدود کرده باشند یا این که سوپاپ‌ها خراب‌شده باشند .

مصرف آب بیش‌ازحد

احتمالا سیستم سرمایش آبی شما به‌خوبی هوای منزل را خنک نماید و جریان هوای قابل قبولی داشته باشد البته مرتباً با کم شدن آب مواجه شود . این اختلال با خالی شدن مکرر منشاء آب خویش را نشان میدهد . درواقع یکی‌از خطاها خنک کننده آبی مصرف بیش‌ازحد آب است که در اثر وجود نشتی در سیستم سیستم سرمایش تولید می‌گردد . از آن جا که تجهیزات زیادی برای تولید نشتی در سیستم سرمایش موجود هست اعم از فساد سوپاپ‌ها , رخنه‌ در لوله‌ها .

سرریز شدن آب خنک کننده

احتمال دارد بعد از مدتی کار کردن خنک کننده متوجه گردید که آب آن سرریز کرده و پایین آن انباشته شده شده‌است . در این‌حالت موقعیت شناور را چک نمائید . احتمالا شناور تهیه و تنظیم نباشد یا این که بدنه آن ترک شده و آکنده از آب‌شده باشد . همینطور احتمال دارد به لجن کف سیستم سرمایش چسبیده باشد . در شرایطی که شناور مشکلی نداشت احتمال دارد خویش سیستم سرمایش مرحله نباشد .

سروصدای بیش‌ازاندازه خنک کننده

گهگاه کلید روشن کردن خنک کننده را می‌زنید و یک دفعه منزل آکنده‌از صدای تق‌تق و سوت کشیدن می‌گردد . فراوان شدن سروصدای سیستم سرمایش معمولاً به جهت شل شدن یک کدام از قطعات است . برای اطمینان تمام مهره‌ها و اتصالات را محکم فرمائید . در‌صورتی‌که همهمه ادامه پیدا کرد احتمالاً پارچه برزنتی لرزه‌گیر دچار پارگی شده‌است و می بایست آن را تعویض کنید .

بوی گندیدگی

این ایراد در بخش ها با آب‌وهوای مرطوب بیش‌تر فیس میدهد تا مناطقی با آب‌وهوای کم آب . هنگامی‌که سیستم سرمایش آبی بوی بدی را منتشر میکند اکثر اوقات به جهت رهاکردن تشتک آب سیستم سرمایش برای برهه زمانی طولانی است . هنگامی‌که قصد به کارگیری از سیستم سرمایش برای یک‌سری ماه را ندارید واجب است تشتک آب آن را تخلیه نمایید و آن را عالی منزه و کم آب نمایید و در غیر این شکل آب راکد باطن تشتک می گندد و محلی برای پرورش باکتری میگردد .

بوی سوختگی

در شرایطی که با روشن کردن سیستم سرمایش بوی سوختگی در هوا منتشر شد , احتمالاً ایرادی در سیستم الکتریکی سیستم سرمایش یا این که رشته بوجود آمده است . برای رفع این‌گونه اشتباهات کولرآبی از یک تعمیر کار خنک کننده امداد بخواهید .

زنگ‌زدگی بدنه و قطعات خنک کننده

در‌حالتی که هر شش ماه یک‌بار خنک کننده آبی خویش را منزه نکنید با زنگ‌زدگی و خوردگی بدنه و قطعات سیستم سرمایش مواجه می شوید . این اختلال به ندرت همت خنک کننده را مبتلا نقص می کند . خوردگی از خطاها سیستم سرمایش آبی است که احتمال چهره دادن آن برای مناطقی که آب آن دارنده املاح معدنی متعددی است بیش‌تر صورت میدهد .