در این صورت ، در اینجا یک واژه نامه مفید (همه به زبان انگلیسی ساده) آورده شده است که به شما کمک می کند تا زبان فن آوری وب را سرعت بخشیده و از بین ببرید.

وقتی اصطلاحات اساسی وب سایت را فهمیدید ، دفعه بعدی که یک طراح یا توسعه دهنده وب درباره پچ پچ های فناوری صحبت می کند ، مرعوب و گیج نخواهید شد.

آناتومی اساسی سایت

بیایید با شناسایی قسمتهای مختلف یک وب سایت شروع کنیم.
سر

این قسمت بالای وب سایت است که شامل آرم و معمولاً (اما نه همیشه) منوی پیمایش سایت است. عنوان منطقه ای در بالای صفحه است که با کلیک بازدیدکنندگان در اطراف سایت شما ، ثابت و قابل مشاهده می ماند.

روزگاری ، عنوان مکانی برای نمایش یک بنر یا گرافیک بود که برند شما را تبلیغ می کند - به نوعی مانند عکس روی جلد در صفحه فیس بوک. اما وب سایت های امروزی ساده تر هستند و روند فقط شامل آرم و ناوبری هدر شماست.

پیمایش (همچنین به عنوان نوار پیمایش یا منوی اصلی شناخته می شود)

اینها پیوندهای بالای صفحه هستند تا به شما کمک کنند آنچه را که می خواهید پیدا کنید. پیوندهای پیمایش معمولاً در سرصفحه یا دقیقاً در زیر قرار دارند.

تصویر اصلی (همچنین به عنوان تصویر اصلی نیز شناخته می شود)

این تصویر بزرگی است که در بالای صفحه وب مشاهده می کنید و توجه شما را به خود جلب می کند و صدای بقیه صفحه را تنظیم می کند. تصاویر ویژه معمولاً در کل عرض صفحه را شامل می شوند و اغلب حاوی عناوین یا دعوت به عمل هستند.

لغزنده

از لغزنده برای نمایش تصاویر استفاده می شود ... مانند نمایش اسلاید ... تصاویر از راست به چپ می لغزند یا برعکس. میله های پیمایش می توانند در هر کجای وب سایت نمایش داده شوند ، اما بیشتر در صفحه های اصلی به جای (یا علاوه بر آن) یک تصویر برجسته استفاده می شوند.

محتوای سایت

محتوای وب سایت اطلاعاتی است که بازدیدکنندگان وب سایت شما مصرف می کنند. نسخه وب یا نسخه اصلی به متن نوشته شده ای اطلاق می شود. محتوای وب سایت به تمام عناصر مورد استفاده برای برقراری ارتباط پیام شما - متن ، تصاویر ، فیلم ، صدا ، و همه چیز گفته می شود.

نوار کناری

نوار کناری ستون باریک عمودی در کنار محتوای وب سایت شما است. نوار کناری اغلب حاوی تبلیغات ، پیوند به مطالب دیگر ، تماس برای اقدام یا جعبه جستجو است. نوار کناری را به عنوان محتوای اصلی وب سایت خود فرض کنید.

پاورقی

پاورقی همان عملکرد هدر را انجام می دهد - این ناحیه ای در وب سایت است که از صفحه ای به صفحه دیگر دیگر ثابت شده است - با این تفاوت که پاورقی به جای اینکه در بالا باشد در پایین صفحه است.

صفحه فرود

وقتی تبلیغات خود را در گوگل یا فیس بوک (یا هرجای دیگر) اجرا می کنید ، باید یک صفحه فرود فراهم کنید تا شخص با کلیک روی آگهی در آن فرود بیاورد - از این رو نام صفحه فرود است.

صفحه اصلی (یا صفحه اصلی)

صفحه اصلی یا صفحه اصلی نیز شناخته می شود. این نقطه شروع اکثر وب سایت ها است. بهترین روش های طراحی وب سایت این است که آرم شما با صفحه اصلی شما مرتبط شود و به بازدیدکنندگان خود در صورت گم شدن در سایت شما "فرصتی" یا "بازنشانی" بدهید.
وبلاگ یا یادداشت

وبلاگ در واقع نوعی وب سایت است.

بنابراین تفاوت وبلاگ با وب سایت چیست؟ زیاد نیست این اساساً به نحوه سازماندهی و ارائه مطالب خلاصه می شود.

فراخوان اقدام (با نام مستعار CTA)

دکمه ها ، پنجره های بازشو ، نوارها ، اسلایدهای اضافی ، کادرهای تأیید ایمیل ... حتی یک پیوند متنی ساده ... همه نمونه هایی از دعوت به عمل هستند. فراخوان عملی یک درخواست خاص و مستقیم است که از بازدید کننده می خواهد کاری انجام دهد.

طراحی کارت (طرح کاشی با نام مستعار یا طراحی مبتنی بر شبکه)

طراحی کارت با الهام از سایت هایی مانند Pinterest ، به شما کمک می کند تا با تقسیم داده های خود به یک شبکه ، محتوای خود را بصورت منظم سازماندهی (و مرتب کنید). طراحی کارت از نظر بصری جذاب ، خوانا آسان و سازگار با موبایل است.