وقتی احساس انگیزه نمی کنیم ، موثرترین راه برای تغییر آن ایجاد انگیزه است. اگر وظیفه خود را به اتمام برسانید ، برای خود جایزه بسازید.

این می تواند یک قدم زدن بعد از ظهر ، یک ساندا بستنی یا یک ساعت بازی ویدیویی در پایان روز کاری باشد.

هر پاداشی را که انتخاب می کنید ، فقط مطمئن شوید که آن پاداشی است که در واقع شما را به هیجان آورده و منتظر آن است.

انتظار پاداش به شما انگیزه می دهد که کار را به پایان برسانید زیرا شروع می کنید کار را با پاداش سرگرم کننده ای که در آینده دریافت خواهید کرد مرتبط کنید.

به عنوان مثال ، اگر مجبورید گزارشی را تا پایان روز به پایان برسانید ، می توانید با انتخاب غذای مورد علاقه خود برای شام تصمیم بگیرید که جشن بگیرید. در طول روز ، فکر کردن در مورد آن وعده غذایی خوشمزه می تواند به شما کمک بیشتری کند تا کار را انجام دهید.

اما برای پاداش دادن به خود لازم نیست صبر کنید تا کارتان تمام شود. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که پاداش های دوره ای در یک تاریخ زودتر در واقع باعث بهبود بهره وری و تمرکز حتی بیشتر می شود.

بنابراین ، به جای اینکه منتظر بمانید تا کل کار را برای به دست آوردن پاداش بزرگ به پایان برسانید ، می توانید پاداش های کوچکتری را در این بین برنامه ریزی کنید ، مانند استراحت قهوه بعد از بخش اول یا پیاده روی در محله بعد از قسمت دوم.

این وقفه های کوتاه مدت زمانی دارند (همانطور که در استراتژی بالا ذکر شد) و پاداش دارند تا انگیزه شما برای ادامه کار را فراهم کنند.

این انگیزه اضافی می تواند به شما کمک کند تا به کار خود برگردید و کارها را با مقاومت بسیار کمتری انجام دهید.