کمپرسور سیستم سرمایش گازی
کمپرسور خنک کننده گازی قلب این دستگاه این ایام دوست داشتنی به شمار میرود . در گرمای شدید این هفته های کشور ایران و مخصوصا در بخش ها با رطوبت بسیار هوا خنک کننده گازی فقط وسیله دردست , مطمئن و کاربردی برای نجات از گرماست . حتیدر بیش تر بخشها مرکزی مملکت نیز یوزرها به کولرهای گازی اکثر از کولرهای آبی کهن و نسبتا پر دردسر اعتماد دارا هستند . کولرهای گازی ولی چندان نیز بی دردسر نیستند .
دلایل صدای فراوان کمپرسور سیستم سرمایش گازی
یکی وسیع ترین مشکلات این دستگاه ها , سروصداهایی است که کمپرسور دستگاه تولید می نماید . این نکته را در لحاظ داشته باشید که سروصدای سیستم سرمایش گازی احتمال دارد به عوارض متفاوتی ساخت شود ولی معمول ترین مرجع این صداها کمپرسور است . درصورتیکه بخش دیگری از دستگاه شما مرجع صداست , از یک کارشناس بخواهید نگاهی به خنک کننده شما بیندازد .
چرا کمپرسور سیستم سرمایش گازی سر و صدا می کند؟
غالبا با فرسوده شدن و یا این که گذر دوران از نصب سیستم سرمایش گازی و پس از تعدادی سال این صدا مقداری اضافه می شود کهاین قضیه خیلی غیر نرمال نمیباشد و عمدتا به علت عدم خدمت سیستم سرمایش گازی در طول های مطلوب بوده و با یک خدمت و نظافت به طور معمول صدای کمپرسور جدا می شود . درحالتی که برای سرویس کمپرسور تجربه کافی ندارید از یک کارشناس بخواهید این کار را برای شما انجام دهد .
همان طور که بارها گفتیم سرویس خنک کننده گازی در عمده مورد ها مانند اعجاز کار می نماید و یک نظافت در ظاهر معمولی ایرادات در ظاهر بزرگی را حل می نماید ولی چنانچه این اختلال شما با سرویس حل نشد , ادله ساخت این ایراد یکی چهار قضیه ذیل است :
داغ شدن بیشتراز میزان کمپرسور در حین کار سیستم سرمایش
جدا شدن برق در حین روشن شدن یا این که مقداری کار کردن سیستم سرمایش
نشتی روغن در نزدیکی کمپرسور
لرزش کمپرسور در حین کار کردن
هر یک از دلایلی که گفته شد , با یک آزمایش منحصر به فرد قابل شناسایی است .
درصورتیکه کمپرسور با صدای زوزه ماننده و خفیفی کار می نماید و داغ می شود نشان میدهد که سیم پیچی نیم سوز شدهاست .
در صورتیکه سیستم سرمایش پس از روشن شدن صدای تق تق میدهد و خاموش می شود , ایراد از خازن است
نشت روغن به راحتی قابل تماشا است .
لرزش کمپرسور نیز از روی صدا قابل تشخیص است .
رفع خلل در شرایط نیم سوز شدن سیم پیچ
دراینصورت یا این که سیم پیچی موتور نیم سوز شده یا این که روتور کمپرسو با بدنه آن سرگرم است . ولی خبر عالی این است که هنوز سیم پیچ موتور نسوخته زیرا در آن شرایط خنک کننده به هیچ عنوان روشن نخواهد شد . دراینصورت شما کار متعددی نمی توانید انجام دهید . یا این که بایستی از یک کارشناس بخواهید سیم پیچ و کمپرسور شما را سرویس نماید یا این که آن را تعویض فرمایید .
رفع نقص رمز و صدای خنک کننده ناشی از خازن
چنانچه شرایط دوم برای سیستم سرمایش شما پیش آمده , اختلال احتمال دارد از خازن است . تجربه نشان داده این موقعیت اکثر اوقات وقتی واقعه می افتد که خازن شیوه انداز سوخته باشد . دراینصورت خنک کننده وارد فاز عمل نمیشود و شلوغی تولید می شود . دراینصورت نیز کار خاصی از شما ساخته نمیباشد . خازن های خنک کننده کازی قابل تعمیر نیستند . پس از مشورت کردن با یک کارشناس , خازن مطلوب تنظیم فرمایید . نصب خازن نو نیز نیاز به تجربه و حرفه ای است .
رفع ایراد رمز و صدای سیستم سرمایش ناشی از نشت روغن
درصورتیکه کمپرسور شما نشتی روغن داراست , به احتمال فراوان متعددی نیم سوز شدهاست . در صورتیکه مطمئن میباشید روغنی که نشت کرده از کمپرسور بیرون شده , کمپرسور شما نیاز به ردوبدل یا این که تعمیر دارای اهمیت دارااست ; با یک کارشناس تماس حاصل نمایید .
آزمایش کمپرسور
در شرایطیکه وضعیت چهارم منجر سروصدای سیستم سرمایش شما شده , بایستی آستین ها را بالا بزنید . در این صورت یا این که پنل فرنگی در موضع قابل قبولی نصب نشده و منجر استقرار بد کمپرسور شده یا این که این که خویش کمپرسور از اساس قطع شده و مبتلا لرزش شدهاست . دراینصورت لرزش کمپرسور سبب می شود روتور مطلوب کار نکند و کارکرد آن با خلل مواجه شده و ساخت صدا بکند .